Japończyk Tado Kashio
Legendarna marka wywodzi się od Tado Kashio, utalentowanego młodego Japończyka z wielką osobowością i ogromnym zapałem w pracy. Jego historia jest jak każda inna. Jako młody ambitny tokijczyk, Tado ukończył szkołę średnia po której od razu podjął pracę jako tokarz w pobliskiej firmie. Los był dla niego łaskawy, ponieważ jego pracodawca szybko odkrył talent chłopaka i przekonał go do dalszej nauki i rozwoju. Wspaniałe wyniki w nauce zaowocowały szybkim stworzeniem własnej firmy pod nazwą Kashio Sejsakujo w roku 1946.
Początkowo organizacja miała zajmować się tworzeniem mikroskopów, małych urządzeń i wyposażeniem obiektów fabrycznych. Nad rozwojem działalności czuwało trzech braci: Toshio, Yukio, a także Kazuo. W krótkim czasie okazało się, że jeden z pracowników Tado wykazywał szczególne zainteresowanie elektroniką. Starszy brat Toshio widząc to, pchnął Japończyka w kierunku elektroniki i zachęcił do tworzenia produktów z użyciem nowej technologi. Aktywność młodego wynalazcy doprowadziła do opracowania uchwytu do trzymania papierosa, co sfinansowało konstrukcję oraz budowę pierwszego kalkulatora. Jak wiadomo, wdrażanie nowych rozwiązań jest czasochłonne i w tym przypadku nie było inaczej, wprowadzenie na rynek nowoczesnego kalkulatora zajęło firmie 7 lat! Jednakże odmieniło to zupełnie jej oblicze. Tak powstało przedsiębiorstwo Casio Computer Co. Do roku 1960 osiągnęła już pozycję międzynarodowego lidera sprzedaży. Zaczęły powstawać nowe fabryki. Pierwsza europejska zlokalizowana była w Zurychu. Ciężka i wytrwała praca spowodowała, że marka Casio powoli zapisywała się w świadomości ludzi na całym świecie.
Tam, gdzie jest potencjał, tam też pojawiają się nowe pomysły. Ludzie sukcesu nie spoczywają bowiem na laurach. Tak też w okresie wielkiego rozwoju zegarmistrzostwa firma postanowiła dostosować realizowane technologie do nowych wymagań. Pierwszy zegarek pojawił się na rynku w 1974 roku. Był to Casotrion. Ten niezwykły wynalazek dysponował wieloma przydatnymi funkcjami. Wprawił świt w osłupienie tym, że czasomierz może nie tylko odmierzać czas, ale również odliczać liczbę dni w miesiącu. Oczywiście działanie to zaowocowało ogromnym sukcesem. Uradowani twórcy zaczęli działać, dlatego też w 1978 roku postanowili połączyć funkcję zegarka oraz kalkulatora i ponownie wypuścić innowacyjny produkt na rynek.
Aktualnie Casio posiada bogatą ofertę zegarków na każdą rękę i na każdą kieszeń. W bogatym portfolio kultowych marek japońskiego producenta znajdziemy linie:
- G-SHOCK, dedykowane prawdziwym twardzielom, czasomierze
- EDIFICE – dla prawdziwych fanów motoryzacji, kultowe elektroniki
- CASIO VINTAGE, które przywracają pozytywne wspomnienia oraz wstrząsoodporne
- BABY-G – dla wielbicielek sportowej elegancji.
"Zegarek, którego nie da się zniszczyć"
Kamieniem milowym firmy okazał się pomysł Kikuo Ibe, wizjonera, który pewnego dnia postawił sobie za cel zaprojektowanie „zegarka, którego nie da się zniszczyć”. Dzięki ciężkiej pracy, wytrwałości oraz wielu nieudanym eksperymentom zespół inżynierów stworzył model odporny na upadek nawet z 10 metrów. Zegarki G-SHOCK zrobiły prawdziwą rewolucję w świecie czasomierzy – powstały bowiem w czasach, w których zegarki były postrzegane jako kruche i łatwo psujące się akcesoria. Pierwszym modelem, który ujrzał światło dzienne w 1983 roku był kultowy DW-5000. Od tamtego momentu w ofercie marki cały czas są modele, które stylem nawiązują do zegarka sprzed lat.
Jak w każdej historii wielkich marek i tu znajdziemy wiele wzlotów i upadków, jednak genialne rozwiązania technologiczne, jakie dało nam Casio, przyczyniły się do ich wielkiego sukcesu. Obecnie marka Casio nieustanie inwestuje w nowe technologie i oferuje swoim klientom coraz to bardziej zaawansowane innowacyjnie produkty. A dokładnie tym nowoczesnym rozwiązaniom przyjrzymy się już niebawem w kolejnym cyklu Alfabetu Producentów!
Jak rozpoznać oryginalne produkty?